• Part of
    Ubiquity Network logo
    Contact us Submit a book proposal

    Read Chapter
  • No readable formats available
  • Att skapa motivation för främmandespråksinlärning. Effekter av tre aktiviteter i en interventionsstudie i franska klassrum

    Céline Rocher Hahlin

    Chapter from the book: Bardel, C et al. 2021. Forskarskolan FRAM – lärare forskar i de främmande språkens didaktik.

     Download
    Buy Paperback

    Chapter title in English: Creating motivation for foreign language learning. On the effects of three activities in an intervention study in French classrooms.

    Baserat på teorier om motivation och s.k. Ideal L2 Self undersöks i detta kapitel effekterna av en interventionsstudie i franska i årskurs 9. Tre specialutformade pedagogiska aktiviteter, som syftade till att stimulera elevernas språkliga självbilder och hjälpa dem att se sig själva som framtida användare av det franska språket, beskrivs och diskuteras.

    Chapter Metrics:

    How to cite this chapter
    Rocher Hahlin, C. 2021. Att skapa motivation för främmandespråksinlärning. Effekter av tre aktiviteter i en interventionsstudie i franska klassrum. In: Bardel, C et al (eds.), Forskarskolan FRAM – lärare forskar i de främmande språkens didaktik. Stockholm: Stockholm University Press. DOI: https://doi.org/10.16993/bbg.c
    License

    This is an Open Access chapter distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 license (unless stated otherwise), which permits unrestricted use, distribution and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. Copyright is retained by the author(s).

    Peer Review Information

    This book has been peer reviewed. See our Peer Review Policies for more information.

    Additional Information

    Published on May 4, 2021

    DOI
    https://doi.org/10.16993/bbg.c


    comments powered by Disqus