• Part of
    Ubiquity Network logo
    Contact us Submit a book proposal

    Read Chapter
  • No readable formats available
  • Ett systemteoretiskt perspektiv på skolan och dess specialprofessioner

    Wieland Wermke

    Chapter from the book: Wermke, W et al. 2024. Specialpedagogik som politik och praktik: Specialpedagogiska professioner i den svenska skolan sedan 1980.

     Download
    Buy Paperback

    Den tyske sociologen Niklas Luhmanns teoretiska förståelse av sociala system tillämpas för att förklara och förstå förhållandet mellan pedagogiska professioner och de organisationer de är verksamma i.

    Chapter Metrics:

    How to cite this chapter
    Wermke, W. 2024. Ett systemteoretiskt perspektiv på skolan och dess specialprofessioner. In: Wermke, W et al (eds.), Specialpedagogik som politik och praktik. Stockholm: Stockholm University Press. DOI: https://doi.org/10.16993/bcq.d
    License

    This is an Open Access chapter distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 license (unless stated otherwise), which permits unrestricted use, distribution and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. Copyright is retained by the author(s).

    Peer Review Information

    This book has been peer reviewed. See our Peer Review Policies for more information.

    Additional Information

    Published on Dec. 17, 2024

    DOI
    https://doi.org/10.16993/bcq.d


    comments powered by Disqus